ELS SENTITS
BON DIA A TOTHOM! COM ESTAU? ESPER QUE SÚPER BÉ! 😊😊
COM JA SABEU, TOTS I TOTES TENIM GUSTS DIFERENTS... UNS PREFERIM ANAR A PSICO, ALTRES A LLUM I ART, ALTRES PREFERIM MÚSICA...
AIXÒ TAMBÉ PASA AMB LA MANERA D'APRENDRE, NO TOTS I TOTES APRENEM IGUAL. PER AIXÒ A CONTINUACIÓ US PROPOSARÉ UN CONJUNT D'ACTIVITATS AMB L'OBJECTIU DE POTENCIAR LES DIFERENTS MANERES D'APRENDRE QUE TENEN ELS NENS I LES NENES. PROVAU, EXPERIMENTAU I CONTAU-ME QUINA ACTIVITATS US HA AGRADAT MÉS!
1. AMB LA PRIMERA ACTIVITAT TREBALLAREM EL TACTE. ELS PAPÀS I MAMÀS HAN DE FICAR DIFERENTS OBJECTES A UNA BOSSA I NOSALTRES, NOMÉS AMB EL TACTE, HEM DE DIR QUINA FORMA TENEN (QUADRAT, TRIANGLE, CERCLE...).
2. AQUÍ TREBALLAREM L'OLFACTE. L'OBJECTIU D'AQUESTA ACTIVITAT ÉS DIFERENCIAR OLORS I APUNTAR QUANTES VEGADES ES REPETEIX CADA OLOR. DESPRÉS PODEM PENSAR:
3. EL GUST ÉS UN DELS ALTRES SENTITS. PODEM FER IGUAL QUE AMB LES OLORS, DONAR DIFERENTS GUSTS (DOLÇ-SALAT) I QUE ELLS HO DIFERENCIÏN.
4. VISTA. UN D'AQUESTS SENTITS ÉS LA VISTA. LA PODEM POTENCIAR AMB AQUESTES ACTIVITATS:
5. PER TREBALLAR L'OÏDA SEGUIREM SEQÜÈNCIES ONOMATOPEIQUES. PODEM UTILITZAR IMATGES D'ANIMALS, NOMBRES I FER-HO AMB PALMADES...
COM JA SABEU, AQUESTES ACTIVITATS SÓN IDEES QUE PODEU TREBALLAR A CASA. NO ÉS NECESSARI QUE LES FACEU TOTES. L'OBJECTIU D'AQUESTES ACTIVITATS ÉS POTENCIAR ELS SENTITS DELS NENS I NENES. SI NOMÉS EN VOLEU POTENCIAR UN O DOS, PODEU. SI US ANIMAU I US AGRADEN, PODEU COMPARTIR ELS RESULTATS AL MEU CORREU LOURDESGM26@GMAIL.COM.
PETONS I ABRAÇADES! 💜
COM JA SABEU, TOTS I TOTES TENIM GUSTS DIFERENTS... UNS PREFERIM ANAR A PSICO, ALTRES A LLUM I ART, ALTRES PREFERIM MÚSICA...
AIXÒ TAMBÉ PASA AMB LA MANERA D'APRENDRE, NO TOTS I TOTES APRENEM IGUAL. PER AIXÒ A CONTINUACIÓ US PROPOSARÉ UN CONJUNT D'ACTIVITATS AMB L'OBJECTIU DE POTENCIAR LES DIFERENTS MANERES D'APRENDRE QUE TENEN ELS NENS I LES NENES. PROVAU, EXPERIMENTAU I CONTAU-ME QUINA ACTIVITATS US HA AGRADAT MÉS!
1. AMB LA PRIMERA ACTIVITAT TREBALLAREM EL TACTE. ELS PAPÀS I MAMÀS HAN DE FICAR DIFERENTS OBJECTES A UNA BOSSA I NOSALTRES, NOMÉS AMB EL TACTE, HEM DE DIR QUINA FORMA TENEN (QUADRAT, TRIANGLE, CERCLE...).
2. AQUÍ TREBALLAREM L'OLFACTE. L'OBJECTIU D'AQUESTA ACTIVITAT ÉS DIFERENCIAR OLORS I APUNTAR QUANTES VEGADES ES REPETEIX CADA OLOR. DESPRÉS PODEM PENSAR:
- QUINA OLOR ES REPETEIX MÉS VEGADES?
- QUINA OLOR NO HA SORTIT?
3. EL GUST ÉS UN DELS ALTRES SENTITS. PODEM FER IGUAL QUE AMB LES OLORS, DONAR DIFERENTS GUSTS (DOLÇ-SALAT) I QUE ELLS HO DIFERENCIÏN.
- DESPRÉS ELS PODEM DEMANAR QUI T'AGRADA MÉS? QUI T'AGRADA MENYS?
4. VISTA. UN D'AQUESTS SENTITS ÉS LA VISTA. LA PODEM POTENCIAR AMB AQUESTES ACTIVITATS:
- ON HI HA MÉS? ON HI HA MENYS?
- ESTÀ DINS? ESTÀ FORA?
- ESTÀ ADALT?
- ESTÀ A BAIX?
- QUI ÉS MÉS LLARG? QUI ÉS MÉS CURT?
- PODEM AFEGIR CEREALS PER TREBALLAR LA SUMA.
5. PER TREBALLAR L'OÏDA SEGUIREM SEQÜÈNCIES ONOMATOPEIQUES. PODEM UTILITZAR IMATGES D'ANIMALS, NOMBRES I FER-HO AMB PALMADES...
COM JA SABEU, AQUESTES ACTIVITATS SÓN IDEES QUE PODEU TREBALLAR A CASA. NO ÉS NECESSARI QUE LES FACEU TOTES. L'OBJECTIU D'AQUESTES ACTIVITATS ÉS POTENCIAR ELS SENTITS DELS NENS I NENES. SI NOMÉS EN VOLEU POTENCIAR UN O DOS, PODEU. SI US ANIMAU I US AGRADEN, PODEU COMPARTIR ELS RESULTATS AL MEU CORREU LOURDESGM26@GMAIL.COM.
PETONS I ABRAÇADES! 💜
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada